reklama

Prievidzská chodba - výnimočný maratón

Málokedy sa stane pri maratóne, že máte možnosť vlastného občerstvenia, pokiaľ si ho neberiete so sebou hneď od štartu. Na veľkých akciách dostávajú takúto možnosť iba vybraní najlepší maratónci. Teraz som ju dostal aj ja. Nebojte sa! Nestal sa zo mňa počas dlhej blogerskej pauzy profesionálny bežec, to nehrozí! Len sa mi dostalo tej cti, zúčastniť sa špeciálneho maratónu- šiesteho ročníka Prievidzskej chodby. Tam máte možnosť, občerstviť sa každých 135,7 metrov. Práve toľko meria jeden okruh. A kým dobehnete do cieľa maratónu, čaká vás tých okruhov 311. Na zbláznenie....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nemyslite si, že to je len taký hocijaký maratón, na ktorý sa zíde hŕstka „šialencov". Za tých pár rokov sa vypracoval na „mierečný" maratón s úradne odmeranou traťou a oficiálnym rozhodcom. Štartujú len vybraní dvanásti pretekári kvôli kapacite školskej chodby a záujem je veľký. Kto by nevyužil možnosť zabehnúť si maratón v trenkách a tričku uprostred mrazivého februára bez toho, aby cestoval do ďalekých teplých krajín.

A tak som uvítal ponúknutú šancu štartovať a prinášam vám krátku fotoreportáž z ozaj vydarenej akcie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Keď som v úvode spomínal, že úradne premeraná, tak úradne premeraná. A nielen premeraná, ale aj presne podľa výpočtov pripravená. Počas piatkového polhodinového rozklusania organizátori detailne vymeriavali oblúčiky a tak v sobotu pred štartom nás čakala pripravená chodba v takejto podobe. Podrobnejšie informácie o maratóne si môžete prečítať tu.

Obrázok blogu

Na uvedených odkazoch nájdete aj vtipné pomenovania názvov jednotlivých úsekov chodby, tá prvá fotka bola (asi) zo Stolnotenisovej ulice, toto je nič nehovoriaci pohľad na Hlavnú ulicu. Chápem, že proti svetlu amatér nič nenafotí, ale mne sa páči ten pohľad z tmavého kúta do okien, ktorý akoby lákal, tak poď, bež, čaká ťa na konci tunela svetlo....

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tie postavy z predchádzajúceho snímku hľadeli na stenu, na ktorej obyčajne visia obrazy významných osobností z minulosti. Teraz tam svetlo z projektora zavesilo obraz z notebooku, na ktorom svietili samé nuly. Samozrejme len čo sa týka počtu ubehnutých okruhov a kilometrov. Inak boli na štarte výborní bežci, jeden TOP športovec a ja.

Ozaj spoznávate toho fešáka vpravo? Napomôžem iniciálkami E.H.

Obrázok blogu

Jeden sa natiera pod pazuchou, druhý medzi nohami. Možno smiešne, ale len pokiaľ nespoznáte aká je to bolesť, keď vás začne štípať malinký kúsoček obšúchanej kože. A to nehovorím o bradavkách, ja si natieram lekárenskou vazelínou aj tie. Miestni znalci spoznávajú na fotkách lekára Jozefa Virčíka a fanúšikovia športu obecne aj vymakanú postavu profesionálneho triatléta Petra Vabroušeka. Všimnite si tie zvláštne hranaté fľaše na stole pred ním, ešte bude o nich reč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Niekto sa pred štartom mastí, ale rekordér v počte ubehnutých maratónov na Slovensku Šaňo Simon už vie svoje. Základom je dobrá príprava v hlave, alebo aj strečing pod štátnymi znakmi. Inak som si všimol, že povinná výbava z jazykového zákona prekrýva v učebni cudzích jazykov odborné texty. Nebudem politizovať, ale tento drobný detail vypovedá o našej krajine a budúcnosti našich detí tiež veľa. Všimnite si na webe Petra jeho znalosť cudzích jazykov. Jednoducho, ak sa chcete presadiť aj za humnami, tak vám len náš materinský jazyk nepostačí. Férštehen?

Obrázok blogu

A to sme my, dvanásti statoční pred štartom. Teda pardón. Jedna pohodová dáma v obkolesení jedenástich chlapov. Evka Seidlová, ženská rekordérka na Slovensku v počte ubehnutých maratónov, bola okrasou štartovného poľa. Za zmienku stojí každý zo zobrazených, ja vypichnem len zopár z nás. Na fotke druhý sprava takmer v pozore stojaci Leszek Naziemiec, poľský diaľkový plavec, ktorý sa pripravuje na zdolanie kanálu La Manche v štafete. „Duša Chodby" a oslávenec ( jubilejný päťdesiaty štart maratónu) Ondrej Hanzlík s tortou. O nej ešte bude reč. Ďalší hlavný organizátor niečo dôležité kričiaci Miro Kriško s číslom 12, obecne známy násteNkár webu 42195.sk .
No a už len dve postavy, s číslom 11 top hviezda na štarte, spomínaný Petr Vabroušek, podotýkam okrem iného aj víťaz Svetového poháru v dlhom triatlone. A tesne za ním stojím s približne rovnakým účesom aj výškou ja. A ešte máme spoločné kompresné podkolienky a trochu aj nohy (do Ó J), ale tu akákoľvek podobnosť končí. Petr ma predbehol o rovných 104 okruhov a bežal úžasne. Ale v dvoch kolách som ho predbehol ja, aj keď to znie neuveriteľne. Žiaľ Petrovi nesadol gumolitovo betónový povrch Chodby a tak keď sedel na lavičke a riešil otlaky, tak som ho predbehol. Jeho úžasný dlhý bežecký krok som mal možnosť dlho sledovať pri každom predbiehaní. Pre mňa osobne veľký zážitok a milá spomienka na spoločný štart s takýmto profíkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Aby ste mali lepší prehľad o menách pretekárov z fotky a zároveň videli ukážku kvalitne pripraveného štartovného čísla, odfotil som vám svoje číslo. Bol som milo prekvapený a potešený, keď nám ich pred štartom rozdávali. Opakujem, je to maratón so „vším všudy". Len takéto číslo s kompletnou štartovkou môžete získať jedine tu. Nakoniec uznáte sami, že by to musela byť riadna plachta so všetkými menami napr. na štarte v takej Bratislave či v Košiciach.

Obrázok blogu

A prezradím vám jedno tajomstvo. Váhal som, či to vytrúbiť do sveta, ale nedá mi to. Prezradím vám v čom spočíva záhada Petrovho skvelého výkonu. Po pretekoch zostali na občerstvovačke jeho prázdne fľaše a ako starý investigatívec som si všimol, čože to popíjal počas maratónu. A je to tu! Kto pije vodu z doby ľadovej, má šancu na úspech! Kde sa hrabeme na tých, čo čerpajú energiu z doby 11800 rokov pred naším letopočtom? My čo pijeme vodu z vodovodu, sme odsúdení zametať koniec štartovného poľa. Ozaj kde tú vodu tak dlho skladajú, hmm ? J

Obrázok blogu

Ale klamal by som, keby som tvrdil, že behám maratóny len na čistú vodu. Taký naivný som bol len na prvom štarte v Rajci. Hneď ako sa na webe zahĺbite do tajov úspechu v maratóne, tak podľahnete rôznym iontom, energiám a gelom. A tak vám predstavujem svoju súkromnú občerstvovaciu stanicu, ktorú som si zriadil pod krásnou nástenkou s príznačným názvom STREDOVEK. A hneď ma pri nej pred štartom napadlo slovné spojenie stredoveké galeje. Snáď ich nebudem prežívať! Hlasné „Pretekári na štart", ktoré sa nieslo prázdnymi chodbami školy ma vytrhlo z pochmúrnych úvah. Nakoniec to dopadlo dobre. Mne sa ten beh páčil. Aj keď som sa neudržal s nikým a dobehol posledný, nebolo to zlé. Nevadilo mi monotónne krúženie, spestrené otáčaním smeru behu vždy po hodine. Často niekoho stretnete na trati, sprevádzajú vás prázdne triedy (VIII.A, VI.A, VII.B atď...), krásne nástenky (tá škola má atmosféru, ktorá ma očarila hneď pri prvom tréningu!!), máte výhľad z okien na okolie a vlastne celý čas aj prehľad ako bežíte, lebo čo kolo, to zmena na informačnej tabuli. Ale v konečnom dôsledku dávate pozor na vlastné tempo a aby ste moc nezavadzali a zrazu je prvých 100 kôl za vami, ani neviete ako. Výborní pomocníci na občerstvovačke, ktorý hneď v ďalšom kole splnia všetky zakričané požiadavky z kola predchádzajúceho, dokonalí časomerači, ktorí vždy pozorne zakričia vaše štartovné číslo a hneď máte o koliečko viacej! Pekný maratón, škoda by bola nepokračovať chalani! O rok prídem opäť, aspoň pomáhať popri trati.

Obrázok blogu

A je dobojované, resp. dobehané. Ostatní už sedia pri výbornej hostine, keď ja prichádzam ako posledný. V podstate asi najťažšie boli tie posledné kilometre, keď som na chodbe krúžil už sám. Ale na druhej strane ma na záverečnú polhodinku prišla povzbudiť manželka a keď už vám naskočí na tabuli číslo 300, tak tých zvyšných jedenásť kôl sa hoc aj doplazíte. Proste chodba je skvelá!

Na tejto nejasnej fotke chcem upozorniť na dievčatá Píšové vzadu, ktoré Ondrej Hanzlík trénuje aj s ďalšími deckami počas zimy aj na chodbe školy a ktoré už dosahujú slušné výsledky. Behajú veľmi pekne, mal som možnosť ich sledovať počas tréningu. Držím im palce a Ondrejovi patrí za to vďaka! A za pripravenú hostinu patrí vďaka aj pani Hanzlíkovej, ktorá sa o účastníkov Chodby starala ozaj vzorne, domácky!

Obrázok blogu

Nakoniec istou formou poďakovania za jeho prínos k rozvoju behania celkovo bola aj táto torta s krásne detailne spracovanou cukrovou teniskou, ktorú mu k minuloročnej päťdesiatke a k spomínanému jubilejnému štartu dali spraviť kamaráti a ktorú mu na fotke odovzdáva Jozef Virčík, ktorý sa pri tej príležitosti farebne zladil aj svojím tričkom.

Obrázok blogu

Takmer úplne na záver fotka dvoch prezidentov SZM. Títo dvaja majú na svojom konte dohromady neskutočných 820 maratónov. Zaujímavá záľuba a klobúk dole pred takýmito výkonmi. Obzvlášť keď obaja sú ročníky, kedy mnohí ich rovesníci ledva chodia, aj to väčšinou po doktoroch. Nehovoriac o tom, že obaja behajú rýchlejšie ako ja. Pre tých z vás, ktorí by mali záujem skúsiť svoj prvý maratón 27.marca v Bratislave, podotýkam, že práve Evka Seidlová bude jedným z dvoch vodičov na čas 4 hodiny. Môžete sa jej skúsiť držať!

Obrázok blogu

Na záver rozlúčka s chodbou pohľadom do tváre najmladšej účastníčky maratónu, ktorá z neho väčšiu časť prespala, na rozdiel od rodičov. Lebo ako správne zaznamenal Miro vo výsledkoch, časť chodby absolvovala spolu s Leszekom aj jeho manželka Sylvia a takýto doping je povolený.

Dovidenia o rok priatelia behu a dobrej nálady!

Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu