reklama

Prečo by som nešiel do povstania ?

Aktuálne 70.výročie SNP a najmä výborne spracovaná téma v „mojich“ médiách (SME, .týždeň) vyvolali vo mne otázku, ako by som sa zachoval ja v prípade, kedy so zbraňou v ruke by bolo potrebné brániť svoju súčasnú vlasť. Odpovede prečo by som nešiel do povstania sú jasné, stačí si vybrať zopár čerstvých správ o dianí okolo nás. Keď pominieme kto by bol agresor a bolo by potrebné brániť našu republiku v jej súčasnej podobe, tak myslím, že moje NIE je zrejmé ?!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nemohol by som predsa ísť brániť prezlečených súdruhov, ktorí aj v mojom mene pozývajú na tribúny ministra obrany aktuálneho agresora, oslavovať práve SNP, snáď jediný prejav vzdoru na obranu slobody v našich dejinách.

Nemohol by som nasadzovať svoj život za exministra Medveďa, ktorý bol nenažratý v už aj tak neúmerne preplatenej funkciu predsedu predstavenstva Burzy cenných papierov a chystal sa za naše peniaze si prenajímať auto od samého seba !

Neriskoval by som hlad, chlad a utrpenie v horách, či inde mimo domova, tak ako to prežívali partizáni a vojaci 70 rokov dozadu, za starostov Smeru, ktorí slepo a ľahostajne voči spoluobčanom čerpajú eurofondy v zmanipulovaných, predražených a umelo zorganizovaných súťažiach, o podvodníkoch vo firmách typu Star EU a agentúrach a politikoch prisatých na eurofondy už ani nehovoriac!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nestálo by mi za to opustiť svoj domov, spôsob života, sny a ísť bojovať a žiaľ aj prípadne zabíjať či byť zabitý za našu politickú reprezentáciu, našich exprezidentov, súčasných ministrov a dupĺom nie za nášho predsedu vlády, ktorý je úplne mimo aj v prípade Ukrajiny, aj celkovo v otázkach slobody a demokracie. Lebo oni si pomýlili svoje poslanie slúžiť krajine, spoločnosti, spoločenstvu ľudí. Naopak, dopriavajú si neskutočný luxus v podobe napríklad super drahých áut. Nejaký Žigo, pre mňa bezmenný minister na životnom prostredí vyvalil z našej spoločnej peňaženky 46 409 € za auto ?! Éch to je riadna ekológia, vyvážať sa v takom niečom. Éj veru, za taký drahý zadok ja nejdem bojovať ani keby čo bolo! Ten by si zaslúžil poriadne nakopnúť a nie kožené mäkučké kresielko v limuzíne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treba pokračovať ? Asi nie. Mám obavu, že v súčasnom stave morálneho rozvratu našej spoločnosti by väčšina občanov sama v sebe našla dosť argumentov, prečo by za svoju krajinu nešla bojovať, prečo by sa nezúčastnila prípadného SNP II. Ale možno by sme sa zhodli v tom, aspoň tí z nás so zdravým sedliackym rozumom a kúskom morálky v sebe, že aj bez cudzieho agresora, akému napríklad v súčasnosti čelí náš východný sused, by bolo potrebné a vhodné povstať a bojovať o lepší život.

Samozrejme logicky sa ponúka aj otázka, prečo by som išiel do povstania ? K nej sa vrátim nabudúce. Myslím si, že odkaz SNP a najmä odhodlanie tisícok „obyčajných“ ľudí brániť slobodu a čeliť zlu, by malo byť pre nás výzvou, aby sme sa zamysleli a ešte lepšie, aj konali. A netreba ani povstať so zbraňou v ruke, stačí aby sme v tom duchu žili náš každodenný život tu a teraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo prvá facka padla už dávno.....

Foto prílohy Sme 2
Foto prílohy Sme 2 
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu