reklama

Drozd,krík a ja

Rád sa pozerám z nášho kuchynského okna do záhrady. Aj toť nedávno, opriem sa o parapet okna, zozadu hreje teplo „rodinného krbu“ a ja kukám na jesennú záhradu, čo sa tam deje. Zdanlivo nič. Prázdne opadané stromy, porýľovaný kus zeme a studený vietor, ktorý sa hrá s pestrofarebnými listami popadanými na zemi a roznáša ich na správne adresy. Ale zrazu predsa len niečo mimoriadne. Na krík, čo rastie hneď pri dome, priletí čierny drozd. Je veľký asi tak ako bývajú drozdy. Tenký konárik, na ktorý pristál, sa hompáľa pod jeho váhou. Je celkom blízko, zo dva metre odo mňa. Je pekný čierny so žltým zobákom. Pozorujem, čo sa bude diať, prečo priletel. Možno tiež len sa tak pozrieť na mňa, čo robím ? Kto ho vie....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Najväčšiu radosť mi spravil pohľad na úplne holý krík. Až pri jeho fotení som zistil, že zopár bobúľ tam ešte zostalo.
Najväčšiu radosť mi spravil pohľad na úplne holý krík. Až pri jeho fotení som zistil, že zopár bobúľ tam ešte zostalo. 

    Skôr ho prihnal hlad. Totiž krík je obsypanýoranžovými bobuľami. Z detstva v meste vo mne zostalo zakódované, že všetkyneznáme bobule sú jedovaté, ale realita bude asi iná. Určite. Veľký čierny drozdmá iný názor. Klof a už jedna mizne v ňom. Ani okom nemrkola prehltol ju celú. Som prekvapený, že to dokázal, keďže bobule sú pomerneveľké. Ale prekvapenie rastie, keď zrazu klof a ďalšia mizne v ňom.Nadšený privolávam k oknu na pozorovanie dcéru, ktorá ma poučuje, že vtákymajú svalnatý žalúdok a ten im umožní spracovanie potravy bez žuvania.Toto vysvetlenie ma upokojuje, lebo medzitým tých klofov bolo viac a malsom obavu, aby nášmu drozdovi nebolo prípadne zle, keď ich do seba napratalminimálne šesť sedem, kým odletel. Zaujímavé, hovorím si, ako to v tejprírode chodí. A netreba sledovať ani parádne dokumenty v TV na AnimalPlanet a človek vidí niečo pekné hoc aj z obyčajného kuchynskéhookna. Pravda, pokiaľ nebýva v panelákovej džungli. A teší ma aj to,že dcéra má už viac vedomostí ako ja. Vidno, že majú dobrú pani učiteľkubiológie. O pár dní neskôr mi ešte väčšiu radosť spravil pohľad na holý krík takmer bez bobúľ. Len dúfam, že môj drozd to nezjedol sám. To by ho bruchobolelo isto.

Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu