reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

reklama

o behu a inom športovaní

42 do šťastia

Ivan Sýkora

42 do šťastia

Už stovky metrov pred cieľom dvíham ruky nad hlavu. Možno je to smiešne až patetické, ale mne to nevadí. Cítim sa veľmi dobre, vyhral som. Keď mi v cieli vešajú na krk medailu s krásnym modrým drakom, som dojatý a šťastný. Pre mňa osobne sa po vyše štyroch hodinách behu zhmotnilo posolstvo JP2, ktoré organizátori umiestnili na oficiálne tričko 13.ročníka. „musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie vymagali“ (voľný preklad: musíte sami od seba vyžadovať, aj keby iní od vás nevyžadovali!) Ešte stále netušíte z ktorého maratónu vám prinášam svoje pocity? Vitajte v Krakowe

  • 25. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 606x
  • 4
Španielsky zázrak v Košiciach

Ivan Sýkora

Španielsky zázrak v Košiciach

Naplnenie rovnice 40+50=90 bola veľká výzva. Zdanlivo jednoduchá rovnica skrývala v sebe viaceré neznáme. Predsa len som bežec - hobík a zabehnúť dva maratóny týždeň po sebe, vyvolávalo obavy a otázniky. Najväčším bolo práve ako zvládnem ten druhý z nich - košický. Na oslavy moc nie som, takže číslo 50 bola najľahšia časť rovnice. Celý týždeň medzi dvoma štartami som sa maximálne sústredil na regeneráciu, aby som po trápení na záver Berlína, v Košiciach netrpel. A ono sa stal zázrak a ten prišiel zo Španielska.

  • 12. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 065x
  • 4
Spomienky na Berlínsky maratón

Ivan Sýkora

Spomienky na Berlínsky maratón

Regeneračným behom vyklusávam únavu po maratóne v nádhernom parku okolo zámku Charlotten. Nohy pobolievajú, ale pomalé tempo a strečing im pomáha. Myseľ sa vracia k uplynulej nedeli, k 40.ročníku Berlínskeho maratónu. Čerstvé spomienky preskakujú jedna cez druhú, rozhodujúci pocit je, že to bol skvelý zážitok. Potešujúcou správou bolo prekonane svetového rekordu, ale na druhej strane ma zarmútila nenápadná veta, že deň predtým zomrel na rovnakej trati 71 ročný korčuliar. To je smutné. Zase na druhej strane, ak by som si mohol vybrať, tak by som bral možnosť zomrieť pri sile a počas svojej obľúbenej činnosti. Ideálne po dobehu do cieľa. Ale nateraz neplánujme zomieranie, venujme sa spomínaniu.

  • 4. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 441x
  • 2
Po stopách svetového rekordu

Ivan Sýkora

Po stopách svetového rekordu

Od tridsiateho piateho kilometra začína boj. Úplne mi odišli nohy. Poznám ten stav, už som ho párkrát zažil. Nezostáva nič iné, len sa sústrediť na každý (kilo)meter, ktorý zostáva do cieľa. Len nezačať kráčať, pomyslím si pri pohľade na okoloidúcich „bežcov-chodcov". Vymýšľam si zábavku a počítam trojčiary z prerušovaného modrého pásu na ceste, ktorý pre najlepších vyznačuje optimálnu trať. Od začiatku maratónu som sa ho snažil držať, pokiaľ to šlo. Ani nie preto, že by som chcel bežať presne 42195 metrov, skôr len na upútanie mysle. A niekedy počas prvej polovice ma napadlo: to by bolo, keby padol „sveťák". Mohol by som povedať, bol som pri tom, bežal som po stopách svetového rekordu. A predstavte si, Keňan Kipsang ho dosiahol! Vitajte na jubilejnom 40.ročníku Berlínskeho maratónu.

  • 1. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 478x
  • 2
Úžasný pocit...

Ivan Sýkora

Úžasný pocit...

Väčšina z vás isto videla film „Po čom ženy túžia". Spomínate si na scénu, v ktorej Mel Gibson vďaka svojej schopnosti cítiť či počuť vnútorné túžby, predstavuje svojej šéfke - Helen Hunt, novú reklamnú kampaň na športovú obuv s fajkou? Elegantná bežkyňa ladným krokom stúpa po ceste v lese a ľahko sa vznáša v ústrety diaľke....pričom prežíva pocit voľnosti a slobody. A také niečo som zažil včera ja, úžasný pocit oslobodenia.

  • 24. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 681x
  • 2
reklama
Berlínsky maratón - dokončenie

Ivan Sýkora

Berlínsky maratón - dokončenie

Neviem písať krátke blogy, tak som nútený ich rozdeľovať, aby som neunavoval dlhým čítaním. Svoje pocity, skúsenosti, emócie, postrehy nedokážem opísať krátko a tak spolieham, že aj v dnešnej dobe rýchlych správ sa nájde čitateľ, ktorý sa nechá vtiahnuť hlbšie do deja. Pre takého ponúkam druhú časť svojich Berlínskych maratónskych zážitkov. Lebo postaviť sa na štart maratónu, to je obrovský zážitok. Je to veľký sviatok. Okamih, na ktorý sa pripravujete dlhé týždne či mesiace. Iste dôležitá je cesta, nie cieľ. Táto múdrosť platí v bežnom živote, uplatní sa aj pri každodennom tréningu, ale predsa len je dobré na ceste životom občas čeliť aj cieľom a výzvam. Takou pre mňa bola aj v predchádzajúcom blogu avizovaná snaha o prekonanie osobného maratónskeho rekordu z Kodane 2009.

  • 8. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 408x
  • 2
Útočil som na rekord alebo Berlínske emócie

Ivan Sýkora

Útočil som na rekord alebo Berlínske emócie

Teraz to už môžem priznať. Pred štartom 39.ročníka BMW maratónu v Berlíne som chcel ohlásiť útok na osobný rekord. Tak ako nejaké svetové bežecké esá ohlasujú svoje útoky. Nedávno som si čítal ako Patrick Makau v rozhovore avizuje, že čas pod 2hodiny 3 minúty je možný. To avízo aj prirovnanie bolo myslené nadnesene, ale môj osobný cieľ bol reálny. Na tento maratón som sa pripravoval a tešil dlho.

  • 7. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 597x
  • 2
Ako sa mi bežalo v Stockholme

Ivan Sýkora

Ako sa mi bežalo v Stockholme

Sériu článkov o maratóne v Stockholme zakončím posledným najdlhším, kde priblížim ako sa mi bežalo. Na štart som išiel s rozpačitým pocitom. Krátko predtým som týždeň zápasil s nejakým vírusom, ktorý ma skolil po pražskom maratóne. Tie rozpaky vyplývali z obáv, ako bude telo znášať tréningový výpadok. Tým pádom začal hrať rolu aj krátky časový odstup medzi dvomi maratónmi. Ale nech, na ubehnutie maratónu je rozhodujúce srdce a hlava!

  • 12. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 657x
  • 1
Severania beh milujú

Ivan Sýkora

Severania beh milujú

Skutočne platí, že Severania beh - pohyb milujú. Pokúsim sa túto skúsenosť dokumentovať na mojich postrehoch z pobytu v Stockholme a nielen zo samotného maratónu.  Platí že, keď aj sami priamo nebežia, prídu vás povzbudiť na trať. A to aj v takom ozaj extrémne zlom počasí aké bolo 2.júna.  Ako som písal v predchádzajúcom blogu, vehementne sa povzbudzovalo popri prevažne celej trati. Najčastejšie zaznievalo to klasické: Hejá, Hejá!

  • 9. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 525x
  • 0
Stockholmský zimný maratón

Ivan Sýkora

Stockholmský zimný maratón

Môj „jubilejný" pätnásty maratón som zabehol v Stockholme. A veru stál za to! Príroda si s nami pohrala. Organizátori pred štartom upozorňovali na rekord z roku 1987, kedy sa bežal najchladnejší maratón pri 7°C. Podotýkam, že píšem čerstvé zážitky začiatkom júna, nejde o žiadne spomienky na zimu. Priemerná teplota v čase konania maratónu býva v hlavnom meste Švédska 18°C. Realita v deň štartu hovorí za všetko: teplota 4° C, vietor 18 m/s a trvalý dážď. Poďme na to!

  • 8. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 602x
  • 3
reklama
Pohľad z brehu alebo máme majstrov sveta!

Ivan Sýkora

Pohľad z brehu alebo máme majstrov sveta!

Od štartu som si v duchu hovoril, nech aspoň postúpia na olympiádu, strata na čelo vyzerala hrozivo. Dvesto metrov pred cieľom som skríkol: „idú na medailu". Keď sa obraz prepol do cieľovej rovinky, zrazu bolo jasné, že vyhrajú! Ten záver bol nádherný, zdrvujúci! Úžasné víťazstvo! Peter Gelle a Erik Vlček získali titul majstrov sveta v K2 mužov na olympijskej trati 1000m! Prebojovali sa na LOH v Londýne 2012! Je to obrovský úspech! Aj vzhľadom na podmienky v akých sa rýchlostná kanoistika aj celkovo slovenský šport nachádzajú. Niečo o tom viem, zopár sezón som sa pohyboval na brehu pretekov a písal svoje postrehy pre www.kanoe.sk. Teraz to bude síce pohľad skôr spoza obrazovky a od stola, ale možno zaujme.

  • 21. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 132x
  • 1
TAT - triatlon v prírode.

Ivan Sýkora

TAT - triatlon v prírode.

V Martine existuje partia nadšencov, ktorí sa venujú triatlonu v rôznych jeho podobách. Okrem iného pripravujú aj preteky s názvom Turčiansky amatérsky triatlon - TAT. Mne sa v názve páči slovíčko amatérsky. A tak aj hobíci ako ja, majú možnosť si vyskúšať, čo obnáša absolvovať olympijskú trať = 1500m plávanie, 40km bicykel a 10 km beh. Minulý ročník som vynechal a tak som sa s novým prostredím zoznámil až teraz. Predtým sa plávalo len 1000m a v bazéne, čo mne vyhovovalo viac, lebo neplávam dobre. Ale zase prečo neskúsiť niečo nové. Víta vás krásna panoráma hôr Veľkej Fatry a rybník Ďanová, v ktorom teplota vody klesla v deň štartu na 18,5 stupňa. Neoprén je povolený....

  • 5. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 017x
  • 9
Drina vo Viedni alebo jubilejný desiaty

Ivan Sýkora

Drina vo Viedni alebo jubilejný desiaty

Aj tak sa dá nazvať môj maratón vo Viedni, ktorý som absolvoval túto nedeľu. Bol to doteraz najväčší maratón, na ktorom som sa zúčastnil. Bolo ohlásených 20 tisíc ľudí na štarte (9tisíc maratóncov/11 tisíc polmaratóncov), čo nie je sranda! Reálne tie čísla boli vyššie, na stránke sa uvádza 28 tisíc ľudí v cieli, nakoľko boli aj štafety, aj sprievodné behy napr. na 4,2km. Ale bolo vidieť, že organizátori to robia už dlho a dobre. Išlo o 28.ročník Vienna City Maratonu, takže všetko prebehlo hladko. Nakoniec aj samotný beh, aj keď to bola drina.

  • 20. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 128x
  • 2
Prievidzská chodba - výnimočný maratón

Ivan Sýkora

Prievidzská chodba - výnimočný maratón

Málokedy sa stane pri maratóne, že máte možnosť vlastného občerstvenia, pokiaľ si ho neberiete so sebou hneď od štartu. Na veľkých akciách dostávajú takúto možnosť iba vybraní najlepší maratónci. Teraz som ju dostal aj ja. Nebojte sa! Nestal sa zo mňa počas dlhej blogerskej pauzy profesionálny bežec, to nehrozí! Len sa mi dostalo tej cti, zúčastniť sa špeciálneho maratónu- šiesteho ročníka Prievidzskej chodby. Tam máte možnosť, občerstviť sa každých 135,7 metrov. Práve toľko meria jeden okruh. A kým dobehnete do cieľa maratónu, čaká vás tých okruhov 311. Na zbláznenie....

  • 21. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 565x
  • 2
Najkrajší (zatiaľ) maratón života - Grenaa, Dánsko, dokončenie

Ivan Sýkora

Najkrajší (zatiaľ) maratón života - Grenaa, Dánsko, dokončenie

V predchádzajúcej časti sme sa lúčili na cca 19tom kilometri, pohľadom na bežca, ktorý ledva dvíha nohy. Nachádzame sa tesne pred polkou maratónu, akurát si z lavičky, kde čakala Baška, beriem vopred dohodnuté pripravené veci a vzájomne si vymieňame rýchle krátke info. S odhodlaním vyrážam ďalej, v ústrety druhej, tej náročnejšej časti maratónu. Je strašne dobré, keď máte počas maratónu niekoho pri trati, kto vás povzbudí, podá niečo potrebné alebo len dodá energiu svojou prítomnosťou.

  • 29. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 981x
  • 2
reklama
Najkrajší (zatiaľ) maratón života - Grenaa, Dánsko, 1.časť

Ivan Sýkora

Najkrajší (zatiaľ) maratón života - Grenaa, Dánsko, 1.časť

Finišujem s prípravami na štart svojho siedmeho maratónu u Bašky a žartom prehodím: „To by bola sranda, ak ledva stihnem dobehnúť na štart!" Netuším, že o pár desiatok minút sa to stane takmer skutočnosťou, keďže som si zabudol na izbe to najhlavnejšie - štartovné číslo. Bolo to tesné. Necelé dve minúty od štartu Grenaa marathonu sa zadýchaný zaraďujem do hlúčiku šľachovitých a prevažne štíhlych severanov na malom námestíčku. Štart! Vitajte na lokálnom maratóne v dánskej Grene.

  • 28. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 182x
  • 3
Košické trápenie, alebo nie každý deň je Kodan(ské) posvícení

Ivan Sýkora

Košické trápenie, alebo nie každý deň je Kodan(ské) posvícení

Mladý, ideš! Ledva pletiem nohami a aj keď mi beh spôsobuje bolesť, opäť sa rozbieham. Tá pani mi tlieskala a povzbudzovala ma tak vehementne, až kým som sa opäť nerozbehol. Čo nadšene ocenila radostným výkrikom a potleskom. Jediné, čo nechápem, prečo sa jej moja strhaná tvár zdala mladá?! Prežil som si neuveriteľné trápenie a cez bolesť som bežal vyše hodiny. Presnejšie povedané, že som striedal chôdzu s behom už od 32km, kedy sa vo mne niečo zlomilo. Vitajte na 86.ročníku Košického maratónu.

  • 6. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 318x
  • 16
Sladká príprava na maratón

Ivan Sýkora

Sladká príprava na maratón

V predvečer maratónskeho košického víkendu sa vraciam v spomienkach k minulému ročníku najstaršieho maratónu v Európe, ktorým je Medzinárodný maratón mieru v Košiciach. A vysvetlím aj trošku kontroverzné spojenie sladkej prípravy s náročnosťou maratónu.

  • 3. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 215x
  • 5
Kodaňský maratón - fotoreportáž

Ivan Sýkora

Kodaňský maratón - fotoreportáž

Po troch blogoch o maratóne v Kodani mi nedá a pridávam aj fotoreportáž. Verím, že fotky vám ešte lepšie priblížia dianie okolo tohto skvelého podujatia. O jeho rozsahu vypovedajú nasledovné čísla. Prihlásených bolo 10 744 bežcov, na štart sa odvážilo 8 830  (1914 asi zabudlo prísť), do cieľa dobehlo 8 405 vytrvalcov, čo je pekný výsledok. Nedobehlo len 425 účastníkov. Neviem si predstaviť, aké to bude, keď sa organizátorom podarí naplniť deklarovaný cieľ: behom piatich rokov narásť na najväčší maratón v Škandinávii s počtom štartujúcich 20 tisíc. Budem veľmi rád, keď sa mi podarí prísť ešte aspoň raz na štart Kodaňského maratónu.

  • 20. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 212x
  • 7
Kodaňský maratón - časť II

Ivan Sýkora

Kodaňský maratón - časť II

Aj keď som už v prvej časti prezradil, že sa mi podarilo zdolať hranicu štyroch hodín, vôbec to nebolo ľahké. Už v prvom kole som si vyhliadol úsek okolo 35km, kde sa trasa mierne zvažovala a pomyslel som si: „Ak budeš vládať, tu musíš zrýchliť!". Zatiaľ ale bojujem o udržanie v skupine s oranžovými balónikmi, sme za métou 30km a práve nastáva rozhodujúci okamih môjho maratónu. Teraz sa láme chlieb!

  • 14. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 607x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu