reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

reklama

o behu a inom športovaní

Kodaňský maratón - časť I

Ivan Sýkora

Kodaňský maratón - časť I

Som v cieli. Prechádzam koridorom v rámci ktorého mi nasadia na krk medailu, vyfasujem na seba ochranný igelit v belasých farbách hlavného sponzora maratónu DnB Nord Bank, dostávam do rúk jogurt, musli tyčinku, ale stále som akoby v sne. Pri pohľade na display hodiniek ma chytá dojatie, plačem. Tak som to dokázal. Dobehol som pod štyri hodiny. A pokračujem v cieľovej motanici, nohy pobolievajú, ale inak som v pohode. Koridor s ovocím využívam dokonale, pri každej krabici so štvrťkami pomarančov si dám jeden kúsok, obľúbené banány paradoxne vynechávam. K iontóvemu nápoju Powerade dostávam aj fľašu AquaDor, ešte sa čapuje aj nealko pivo, ale to nemusím. Celozrnnú žemľu, na ktorú som mal chuť, som nenašiel. Snažím sa strečovať, ale stále opakovane mi kriví ústa do plaču. V hlave si zrýchlene premietam necelé štyri hodiny, ktoré uplynuli od chvíle, kedy som sa postavil na štart Kodanského maratónu. Aký bol?

  • 14. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 589x
  • 4
Pred maratónom v Kodani

Ivan Sýkora

Pred maratónom v Kodani

Je pripravených 25 tisíc fľašiek Powerade, 12 000 ks banánov, rovnaký počet pomarančov, sto tisíc (!) plastikových pohárikov, 60 záchodov, 1200 policajtov. A samozrejme najmä 10 506 bežcov (stále pribúdajú!!), medzi nimi som aj ja. Neviete o čom je reč? Už zajtra, v nedeľu 24.mája, štartuje COPENHAGEN MARATHON 2009, najdynamickejšie sa rozvíjajúci maratón v Európe, ktorý má ambíciu stať sa najväčším behom v celej Škandinávii. Presne o 9,30hod slávnostným výstrelom princ Frederik odštartuje vyše desať tisíc odhodlaných maratóncov, ktorí vybehnú na trať ulicami Kodane. Zatiaľ si to neviem moc dobre predstaviť, ale asi to bude sila!

  • 23. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 136x
  • 4
Niečo o behu časť deviata - Marathon beach.

Ivan Sýkora

Niečo o behu časť deviata - Marathon beach.

Náhoda to tak chcela, aby som predposledný týždeň pred Košickým maratónom strávil v gréckej dedinke Marathonas. Prosím nemýliť si to so slávnejším mestečkom Marathon, odkiaľ v roku 490 pred Kristom dobehol jeden z aténskych bojovníkov v plnej zbroji, aby doručil správu o prekvapivom víťazstve Aténčanov nad Peržanmi. Potom, čo splnil svoju úlohu, padol mŕtvy k zemi. Dúfam, že to už dnes nikomu z maratóncov nehrozí.

  • 2. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 984x
  • 0
Niečo o behu - časť ôsma, o mojom prvom triatlone

Ivan Sýkora

Niečo o behu - časť ôsma, o mojom prvom triatlone

„Ešte robí ten TAT triatlon Daniel?“ pýtal sa domáci pán, ktorý ma so svojou rodinkou zobral autom po pretekoch do Martina na kúpalisko k môjmu autu. „Kedysi to začínalo ako taký hec medzi horolezcami o sud piva, kto bude lepší “ doplnil. Bola to milá rodinka s dvomi deťúrencami, ktorá mi veľmi pomohla, lebo už už som sa odhodlával sadnúť na bike a ťahať cca 20km v silnom protivetre smer Martin, čo sa mi po mojom prvom triatlonovom preteku moc nechcelo. Ale pekne po poriadku, vráťme sa na začiatok!

  • 28. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 231x
  • 3
Niečo o behu - časť siedma, tento krát o triatlone.

Ivan Sýkora

Niečo o behu - časť siedma, tento krát o triatlone.

Keď by niekto videl, ako sa na našej záhrade pripravujem na triatlon, minimálne by sa čudoval. Aj mne bolo smiešne, keď som v plavkách a plaveckej čiapke s okuliarmi sa oblieval z fľaše, aby som si nasimuloval, že som práve mokrý vyliezol z bazénu. Poklusom som sa presunul do svojho provizórneho depa pod jabloňou, kde som v chvate trénoval prezliekanie do cyklistického. Nuž znie to jednoducho, ale skúste si na mokré nohy obuť v rýchlosti ponožky. Ale v triatlone asi toto nerozhoduje a už vôbec nie v tom amatérskom, na ktorý sa pripravujem.

  • 26. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 119x
  • 0
reklama
Niečo o behu, časť šiesta - môj prvý maratón (dokončenie).

Ivan Sýkora

Niečo o behu, časť šiesta - môj prvý maratón (dokončenie).

Na úvod opakovanie ako v seriáloch TV, kde stručne nadviažu na predchádzajúci diel, včera som skončil tu:Zrazu sa mi rozjasňuje. Dochádza mi, že som úplne na chvoste, už chápem ten povzbudivý potlesk v Rajci, ktorý sa dá preložiť aj takto: Zatlieskajme im poriadne, len aby dobehli, keď už po dvoch kilometroch strácajú tak veľa. Už chápem, prečo ma tak často míňajú spomínané dve autá: sanitka a zberná dodávka. Vynárajú sa mi Ondrove slová, ako pri prvom štarte v Rajci dobehol späť do Fačkova, na značke 32km zastal, ďalej ani krok a „zberač“ ho „odmával“. V hlave sa mi motajú obavy o povestnom „náraze na stenu“ a že maratón skutočne začína od 30km. Nasleduje sľúbené dokončenie:

  • 10. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 116x
  • 4
Niečo o behu, časť šiesta - môj prvý maratón.

Ivan Sýkora

Niečo o behu, časť šiesta - môj prvý maratón.

Bežím akoby som bol v nejakom sne. V podstate je to pravda, práve prežívam v priamom prenose svoj sen: zabehnúť si niekedy maratón. Míňam značku 40km a viem, že už sa to blíži. Námestie v Rajci je už dávno plné ostatných maratóncov, keď mňa čaká záverečných 2195m. Ale predtým som musel prebehnúť práve tých spomínaných štyridsať kilometrov. Aké to vlastne celé bolo, vám skúsim teraz priblížiť v mojej spomienke na svoj prvý maratón.

  • 9. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 328x
  • 1
Niečo o behu, časť piata – koliesko radosti.

Ivan Sýkora

Niečo o behu, časť piata – koliesko radosti.

Mám rôzne dlhé trate, ktoré behávam a na „16ke“ mám jednu špecialitku. Vždy keď sa vraciam späť, tak na konci susednej dediny pred miestnym družstvom hneď vedľa mojej trasy majú taký malý kruh, kde sa asi otáčajú traktory alebo niečo iné. Neviem ako presne to miesto vzniklo, ale pre mňa osobne je veľmi dôležité, je to moje koliesko radosti.

  • 7. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 921x
  • 0
Niečo o behu, časť štvrtá – prečo sa niekedy nedá, inokedy áno?!

Ivan Sýkora

Niečo o behu, časť štvrtá – prečo sa niekedy nedá, inokedy áno?!

Keď beháte, tak sa vám niekedy stane, že vás nohy nesú akoby samé a inokedy sa trápite od prvých metrov. Určite hrajú dôležitú rolu fyziologické deje v našom tele, ale často krát je rozhodujúca hlava, psychika človeka. V dnešnej časti popíšem svoj bod zlomu, kedy som pod vplyvom smutnej udalosti(žiaľ), začal behávať rýchlejšie časy a dlhšie trate.

  • 12. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 152x
  • 2
Niečo o behu – časť tretia, zvieratá.

Ivan Sýkora

Niečo o behu – časť tretia, zvieratá.

Zimomriavky mám po celom tele. Napriek ich nebezpečnej blízkosti sa snažím zachovať pokoj a udržať tempo behu. Sledujem po očku každú z tých, ktoré zdvihli od šťavnatej trávy hlavu a zvedavo ma sledujú. Oddeľuje nás len symbolická ohrada z umelohmotného bieleho pásiku a tajne dúfam, že medzi tým stádom kráv, okolo ktorého občas behávam, nie je žiaden býk.

  • 7. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 055x
  • 0
reklama
Niečo o behu – časť druhá, o váhe a plnení túžob.

Ivan Sýkora

Niečo o behu – časť druhá, o váhe a plnení túžob.

V prvej časti som písal o tom ako začať a hlavne ako vydržať a pokračovať v pravidelnom behaní. Ono to nemusí byť práve beh, dá sa povedať, že ľubovoľný vytrvalostný šport je dobrý a mal by pomôcť. V čom ? Keď už nič iné, tak v poklese hmotnosti, čo v dnešnom svete redukčných diét a s tým spojeného big biznisu nie je málo, lebo je to zadarmo. Všetko závisí od každého z nás.

  • 6. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 333x
  • 4
Niečo o behu – časť prvá, ako som začal.

Ivan Sýkora

Niečo o behu – časť prvá, ako som začal.

Už dlhšiu dobu (ne)pravidelne behávam. Aj kvôli športu, aj kvôli zdraviu. A keďže som pomalý bežec a behám dlhšie vzdialenosti, tak mi to „chvíľu“ trvá. Väčšinou behávam sám, hlavou sa mi preháňajú všelijaké myšlienky, nápady a postrehy. Prípadne mám aj nejaké zážitky. O to všetko sa chcem s vami postupne podeliť. Dnes to bude o tom, ako som začal, čiže nič moc zaujímavé, ale aj o tom, prečo som vydržal, čo už znie lákavejšie.

  • 5. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 653x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu