reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

reklama

cesty/necesty

Skvelý koncert Nohavicu

Ivan Sýkora

Skvelý koncert Nohavicu

Lístky na dva októbrové koncerty folkovej legendy Jaromíra Nohavicu boli vypredané už pár mesiacov dopredu. Záujem bol obrovský. Dôkazom jeho výnimočného postavenia na hudobnej scéne boli dva vydarené mega koncerty v najväčšej českej hale. Na druhom z nich som bol v O2 aréne v Prahe aj ja. Bol to krásny zážitok!

  • 3. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 549x
  • 11
Utajený slovenský olympijský dom v Londýne

Ivan Sýkora

Utajený slovenský olympijský dom v Londýne

Možno sa mýlim, ale očakávam, že zúčastnené štáty zriaďujú olympijské domy počas OH, aby (re)prezentovali svoje krajiny. Zároveň sa stali zázemím pre účastníkov olympiády, ktorými sú športovci, funkcionári a fanúšikovia, resp. návštevníci olympiády z celého sveta. SOV a zodpovední „vládcovia" poňali slovenský olympijský dom po svojom.

  • 8. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 443x
  • 44
Olympiáda na vlastnej koži – prvé pocity a postrehy

Ivan Sýkora

Olympiáda na vlastnej koži – prvé pocity a postrehy

Odmalička som túžil byť úspešným športovcom. Mamičke som hovoril: „keď raz budem veľký, dosiahnem to, čo Kodeš a budem ťa voziť po turnajoch". Zostala mi len drevená raketa z tých čias... S tenisom a olympiádou mám spojený ešte jeden dôležitý životný okamih. Koniec ročnej základnej vojenskej služby. Hodinku potom, keď Miloš Mečíř vyhodil po zisku zlatej medaily v Soule raketu nad hlavu, sme opustili (navždy) brány kasární. Bol to ozaj pamätný zápas, vtedy som presedel pri TV celú noc. Môj sen o olympiáde sa časom rozplynul. Hrával som volejbal a aj keď sme boli majstri SR, ja som bol priemerný „nosič vody" a spoluhráča, ktorý sa zranil a potrebovali sme stihnúť autobus po zápase. Zostal som ale v duši športovec a vlastne aj telom. Nakoniec som sa na olympiádu dostal....

  • 3. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 973x
  • 3
Návrat do Dánska – rozlúčka s Randers

Ivan Sýkora

Návrat do Dánska – rozlúčka s Randers

Aj keď syn Matej už „dávno" skončil školu v mestečku Randers, nedá mi, sa tam ešte nevrátiť. Necelé tri mesiace dozadu sme sa prešli po meste, kde študoval 2 roky. Z tej „prechádzky" vám prinášam spätne fotoreportáž na rozlúčku.

  • 15. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 332x
  • 7
Opäť jeden zázrak z Dánska

Ivan Sýkora

Opäť jeden zázrak z Dánska

Znovu ma zaviali severné vetry do DK - dokonalej krajiny na severe Európy, vo svete známej pod menom Dánsko. Už som sa tu pár krát rozplýval nad tým, ako je táto krajina stvorená pre život (viď súvisiace články). Teraz vám prinesiem ďalší dôkaz o tom, ako kvalitne môže štát fungovať a slúžiť svojim občanom. Som presvedčený, že aj my - občania, musíme žiadať od nášho štátu zmenu. Neviem, či som si správne zapamätal nedávno zverejnenú správu, ale práve v DK je oproti SK pri porovnateľnom celkovom počte obyvateľov 7x menej úradníkov. Matej našiel na webe čísla iné (361 017 u nás oproti 150 000 u nich), ale stačí deň dva pobytu v Dánsku a pocítite ľútosť, prečo aj Slovensko nemôže byť krajinou, kde veci fungujú normálne, prirodzene a jednoducho, tak aby náš každodenný život bol lepší.

  • 18. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 152x
  • 21
reklama
Zbierka SOS Povodne

Ivan Sýkora

Zbierka SOS Povodne

Povodne sú hrozné, škody obrovské, zosuvy pôdy zdeformovali a zbúrali domy, ľudia sú evakuovaní, spia na podlahách telocviční a kultúrnych domov. Starostovia postihnutých obcí sú pod náporom, do toho ešte aj voľby. Ľudia, ktorým živly zmenili život sú ale neuveriteľne statoční a chcú bojovať o svoj nový, lepší život. Pomôcť im môžeme my všetci.

  • 11. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 752x
  • 7
Na Kráľovej holi...

Ivan Sýkora

Na Kráľovej holi...

Už druhý raz v živote sme s priateľom Eugenom boli na Kráľovej holi. Zaviedli sme si tradíciu, že 17.novembra sa v dvojici vyberieme na „bájny" slovenský vrchol. Eugen tam kedysi bol sám, presnejšie 18.novembra 1989. Asi ho tam pred dvadsiatimi rokmi priviedla túžba slobodne sa nadýchnuť. Cestou hore mi popri intenzívnom rozhovore s ním prebehla hlavou myšlienka, prečo sme na chodníku sami. Kde sú ostatní „dobrí" ľudia? Čoskoro som dostal nečakanú odpoveď.

  • 22. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 991x
  • 3
Dánsky vidiek - Djursland (fotoreportáž)

Ivan Sýkora

Dánsky vidiek - Djursland (fotoreportáž)

Ak niekedy zavítate do Dánska, nenechajte si ujsť „vidiek". Ale len ak nehľadáte extra atraktívne turistické miesta z katalógov cestoviek, ktoré majú ohúriť. Lebo ako napísal môj kamarát Juraj: „ .... severské krajiny napriek tomu, že ich občas až hanebne dehonestujeme, práve my, kde takmer nič poriadne nefunguje, sú mojou prioritou. Ak by som si mal vybrať miesto, kde by som mal žiť, tak je to Nórsko. Striedmosť až pokora a skutočná civilizovanosť." Ten citát plne charakterizuje aj Dánsko. Vitajte v mestečku Grenaa, na pobreží Baltu. Poďme sa túlať po jeho okolí v oblasti zvanej Djursland.

  • 17. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 483x
  • 17
Dánsko-DK = dokonalá krajina.

Ivan Sýkora

Dánsko-DK = dokonalá krajina.

Zdá sa vám tvrdenie v nadpise pritiahnuté za vlasy? Možno máte pravdu, dokonalá krajina existuje len v každom z nás. Ale v mojom vnútri značka DK ostáva synonymum dokonalosti. A otvorene priznávam, že možno k tomu prispieva aj vedomie, že tam začal syn študovať. Ostatne keby nie, tak asi by sme tam necestovali. Aspoň toto leto isto nie. Takže tu sú fragmenty z našej krátkej návštevy Dánska.

  • 2. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 110x
  • 36
reklama
SkryťZatvoriť reklamu