reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

reklama

výplody strapatej hlavy

Zázrak - osvietil ma sám Soros

Ivan Sýkora

Politika Zázrak - osvietil ma sám Soros

Pri písaní ostatného blogu, ktorý som zverejnil v nedeľu doobeda, sa stal zázrak. Keby som ho nezažil na vlastnej koži, tak neuverím. Čítajte a možno neuveríte ani vy, ale...

  • 6. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 954x
  • 0
Otvorený list dámam – emdéžetkárkam!

Ivan Sýkora

Otvorený list dámam – emdéžetkárkam!

Milé dámy! Prihováram sa vám, ktoré sa chystáte zúčastniť na znovu obnovených oslavách MDŽ, na ktoré vás pozýva SMER. Nebudem vám to ani vyčítať, ani vás odhovárať, ja spravím niečo horšie, ja vám chcem vstúpiť rovno do svedomia!

  • 4. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 563x
  • 6
Prekonáme svoju ľahostajnosť či lenivosť?

Ivan Sýkora

Politika Prekonáme svoju ľahostajnosť či lenivosť?

Toto je moja osobná pozvánka nielen na pochod či diskusiu - ale na to najťažšie, zamyslenie sa a zmenu vlastného uvažovania. Máme pred sebou Veľký protikorupčný pochod 5.6. a my v Prievidzi aj diskusiu o progresívnom Slovensku.

  • 4. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 624x
  • 5
Tri rohy jedenástka aneb Jarek a Róbert zažiarili v Prievidzi

Ivan Sýkora

Tri rohy jedenástka aneb Jarek a Róbert zažiarili v Prievidzi

Lewandowski, Hamšík, Sivok... Lewandowski, Hamšík, Sivok. Spojením troch futbalových hviezd zo stredoeurópskeho trojuholníku Poľsko, Slovensko, Česko a zanieteným fanúšikovským rozprávaním o skvelom štarte futbalových trpaslíkov v kvalifikácii uviedol veľmi aktuálne Jarek Nohavica svoje dve piesne na tému futbal. Ale nebojte sa, nebude reč o športe, vitajte uprostred vydareného koncertu hudobného génia Jaromíra Nohavicu a jeho rovnocenného partnera Róberta Kušmierskeho.

  • 19. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 187x
  • 1
Prečo by som nešiel do povstania ?

Ivan Sýkora

Prečo by som nešiel do povstania ?

Aktuálne 70.výročie SNP a najmä výborne spracovaná téma v „mojich“ médiách (SME, .týždeň) vyvolali vo mne otázku, ako by som sa zachoval ja v prípade, kedy so zbraňou v ruke by bolo potrebné brániť svoju súčasnú vlasť. Odpovede prečo by som nešiel do povstania sú jasné, stačí si vybrať zopár čerstvých správ o dianí okolo nás. Keď pominieme kto by bol agresor a bolo by potrebné brániť našu republiku v jej súčasnej podobe, tak myslím, že moje NIE je zrejmé ?!

  • 30. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 999x
  • 5
reklama
Berlín, Paríž, my a holokaust

Ivan Sýkora

Berlín, Paríž, my a holokaust

Nedávno som sa vrátil z Berlína. Videl som tam veľmi zaujímavý pamätník obetiam holokaustu. Po návrate domov ma oslovil časopis .týždeň (č.40/2012), v ktorom ma prekvapil francúzsky prezident Hollande a zaujal stĺpček Evy Čobejovej o nejakom idiotovi. K danej téme sa hodí aj Vagavičov článok Deklarácia svedomia. Aby to bolo zamotanejšie, posledný víkend pred odchodom do Nemecka ma výrazne zasiahol francúzsko-nemecký film Záťah. Ako to všetko spolu súvisí? Tu nesúrodú zmes spája slovo holokaust.

  • 14. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 744x
  • 10
Slovenský olympijský dom po druhé

Ivan Sýkora

Slovenský olympijský dom po druhé

Nechcem sa hrať na múdreho, aj keď som sa dostal k téme olympijského domu náhodou, vraciam sa k nej, lebo ten viac ako zmiešaný pocit vo mne zostal. Zrazu si človek uvedomí, aké je to celé choré. Zjednodušene povedané ide o netransparentné prerozdeľovanie spoločných peňazí, o ktorom rozhodujú väčšinou neschopní ľudia. A žiaľ platí to o viacerých oblastiach v našej spoločnosti, nielen v športe. Našou spoločnou chybou je, že nad tým dlhodobo mávame rukou. Aj preto sa vraciam k téme nášho olympijského domu a trošku ju rozšírime o celé olympijské hnutie.

  • 13. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 571x
  • 8
Pocit pravicového voliča

Ivan Sýkora

Pocit pravicového voliča

Tak to máme za sebou. Aké sú pocity pravicového voliča, skúsim zhrnúť na príklade seba samého. Ja, ponovembrový volič OKS (s jednou výnimkou, asi dvoje voľby dozadu som po osobnej návšteve dal hlas Lipšicovi), ktorý bol teraz prinútený voliť Žitňanskú, Beblavého a Fedora, môžem pri pohľade na volebné výsledky povedať: tak vám treba. Ale hneď dodávam, tak nám treba.

  • 11. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 820x
  • 39
Môj prezident Václav Havel

Ivan Sýkora

Môj prezident Václav Havel

Zomrel významný Človek. Potvrdilo sa moje presvedčenie o tom, že každý má takú smrť, akú si zaslúži. Odcitujem jeho osobného lekára: „Pokojne sa vyspal a dal si raňajky s tým, že si zdriemne. Už sa nezobudil". K veľkému množstvu zapálených sviečok, pocitov a reakcií pripájam jednu svoju.

  • 24. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 819x
  • 33
Festival Pohoda 2011 - zeler a mariška

Ivan Sýkora

Festival Pohoda 2011 - zeler a mariška

V sobotu nad ránom som cestou domov v aute hovoril po piatkovom programe o mojom „vyhorení z Pohody", akoby som už nedokázal prežiť niečo veľké. Ale sobota to zmenila, užil som si opäť klasickú pohodu na vydarenej Pohode. K tomu konštatovaniu prispeli najmä výborné diskusie a zopár parádnych koncertov. Kamarát označil náš program na festivale za „intelektuálskejšiu časť Pohody". Vyberáme si to, čo nás baví. Ako každý iný. A dokonca v rámci objavovania nového, som sa rozhodol podstúpiť nočnú tlačenicu v obrovskom dave na headlinera Portishead, ktorých vôbec nepoznám, ale chcel som spoznať. A to kúsok od nás stál aj Štefan Hríb a to je už iný „intelektuál" než som ja. Žiaľ nedopadlo to dobre!

  • 2. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 344x
  • 57
reklama
Cesta za hokejovým titulom

Ivan Sýkora

Cesta za hokejovým titulom

Skromnejšie by bolo použiť názov Cesta za medailou, honosnejšie a tajomnejšie Zlatý sen, ale nebudem trocháriť, poďme rovno na titul. Za necelú hodinku vykročia naši hokejisti za titulom. Chce to len vieru, odvahu a šťastie. Aj Mojžiš povedal, že treba veriť a nech nikoho nenapadne frflať.

  • 7. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 032x
  • 4
Jediná šanca je prestať platiť štátu dane a poplatky

Ivan Sýkora

Jediná šanca je prestať platiť štátu dane a poplatky

Chápem, že to je naivné a idealistické zároveň, ale v podstate to začínam vnímať ako jedinú možnosť, ako sa postaviť proti zlu v krajine, kde žijem svoj život. Lebo môj volebný hlas raz za štyri roky už nemá váhu. Zlo prerástlo túto krajinu natoľko, že mi zostáva (pred)posledná šanca. A síce prestať platiť štátu všetky dane a poplatky, kým nevyzdravie. Zároveň ale čestne prehlasujem, že ich všetky doplatím, keď si to štát zaslúži. Smiešne, čo? Ale mňa fakt už nebaví platiť do jednej čiernej diery, obzvlášť keď aj v poslednej Hríbovej Lampe jednoznačne zaznelo, že tento štát je viac ako prehnitý. Bolo by dobré, keby sa k tomuto názoru pripojilo čo najviac ľudí od prvého robotníka po poslednú známu osobnosť. Škoda, že už nežije ujo Klobása, verím, že keby som za ním zašiel s týmto návrhom, nenechal by ma v štichu. A to už by bolo iné kafé, keby za takouto výzvou na internete stál Julo Satinský!

  • 28. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 478x
  • 36
Zmena života

Ivan Sýkora

Zmena života

Už pri písaní posledného blogu som si uvedomil, ako okrem samotného popisu fotiek z „dokonalej krajiny" zdôrazňujem „nekvalitu" nášho života, ktorý žijeme. My! Tu! Teraz! Naša spoločnosť! A potom uprostred hlbokej noci narazím v poslednom čísle .týždňa na skvelé myšlienky, ktoré hovoria o tom istom. O dôležitosti potreby zmeniť spôsob nášho každodenného života.

  • 15. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 200x
  • 4
(Ne)pomôže nám (ani) desať Spišiakov ?!

Ivan Sýkora

(Ne)pomôže nám (ani) desať Spišiakov ?!

Keď som si vypočul Hríbovu Lampu s novým policajným prezidentom, pánom Spišiakom, mal som veľmi dobrý pocit. Už predtým ma potešila správa o jeho zvolení. A keď som pri behu na slúchadla počúval jeho slová, moja spokojnosť rástla. Ale žiaľ, každodenná realita mi už toľko optimizmu nedáva. Nehovoriac o tom, že tento text som napísal ešte pred vyčíňaním šialenca zo sapíkom.

  • 1. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 006x
  • 24
Škrtám fica a vy?

Ivan Sýkora

Škrtám fica a vy?

Už dávno som neblogoval, prevalený krízovými starosťami v práci, ale aj vlastnou snahou o zmenu tréningu na maratón. Trošku k tomu prispelo aj obrovské znechutenie zo stavu spoločnosti, kedy som už nevládal ani „telefonovať" s naším pánom premiérom. V novinách SME som už čítal len ozaj vybrané komentáre a moje obľúbené víkendové Fórum. Nadpisy komentujúce našu SK realitu mi stačili. Ozaj ma dosť ubíjal posledný vývoj u nás. Z mojej letargie ma prebudili dve veci, posledné číslo časopisu .týždeň a posledné blogy Mateja. A ešte trošku aj nádejný závan volebných výsledkov od nášho západného suseda. Ale pekne po poriadku.

  • 1. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 393x
  • 11
reklama
Prečo pomáhať?

Ivan Sýkora

Prečo pomáhať?

Prečo pomáham by možno bola správnejšia otázka. Ale nechcem tento text vzťahovať na seba, uvítal by som, keby si túto otázku dokázal položiť každý z nás. Teraz napríklad najmä v súvislosti so zemetrasením na Haiti.

  • 14. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 333x
  • 7
A opäť je tu smútok....

Ivan Sýkora

A opäť je tu smútok....

Včera zavládol na Tehelnom poli a následne po celom Slovensku smútok. Národ je sklamaný. Prehrali sme. Miesto očakávaných osláv smútime. Ale nad čím? Ozaj nám stačí zábava a hry. Hokejisti, futbalisti a sem tam počas OH aj iní športovci a ich úspechy nám stačia pre radosť a oslavu. Ak prehrajú, tak pre smútok v lepšom prípade, v horšom pre nadávky a zatracovanie. Ale skutočne je športová prehra dôvod na smútok? Resp. nie sú tu iné, podstatnejšie dôvody roniť slzy?

  • 11. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 464x
  • 6
Keď šibe politikom, musí aj nám?

Ivan Sýkora

Keď šibe politikom, musí aj nám?

Čítam si články v SME a komentár k nevpusteniu maďarského prezidenta do Komárna, žasnem nad dianím na ukrajinskej hranici, kde dá vláda zelenú pašerákom, neveriacky krútim hlavou nad konaním ministerstva hospodárstva, ktoré žalovalo novinára z Pravdy za pravdu, je mi smutno nad virvarom okolo Rómov, nostalgicky pozerám na .týždni sériu dokumentov  „20 rokov po"... a keď ráno niečo vyše hodinky a kúsok bežím, tak si v duchu hovorím: Keď šibe politikom, musí aj nám?

  • 1. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 521x
  • 57
Tri stretnutia s Mišom Kaščákom

Ivan Sýkora

Tri stretnutia s Mišom Kaščákom

Vonku padajú prúdy vody, je nedeľa doobeda a obloha plače. Vo vnútri plačem aj ja, účastník festivalu Pohoda 2009, ktorý to prežil. V duchu Ernestovho Komu zvonia do hrobu cítim, akoby pod tým stanom zostal aj kúsok zo mňa. Strašne zmiešané pocity z prekrásnych troch sobotných koncertov prehlušuje smútok nad hroznou tragédiou. Hovoril som si, že na čo niečo písať, či robiť nejakú fotoreportáž, ale diskusie na webe festivalu aj sme.sk ma presviedčajú, že to je potrebné.

  • 19. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 21 549x
  • 141
Volal som Robovi Ficoóvi!

Ivan Sýkora

Volal som Robovi Ficoóvi!

Som vcelku plachý človek, nesmelý pri nadväzovaní nových kontaktov. Ale neodolal som! Keď už mi Ficoó volá a hrali sme spolu futbal, tak snáď mu môžem zavolať aj ja. A najlepšie v nedeľu skoro ráno ako má vo zvyku aj on. Ale bola to chyba. Zdvihla manželka! Jej rozospatý hlas ma rozľútostil. Môj hnev sa miernil. Chcel som začať ostro: „Roboó, nesér ma!“, ale keď zdvihla ona, len som zahabkal: „Éhm, dobré ránko, prepáčte, že ruším. Je pán manžel doma?“

  • 30. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 036x
  • 23
reklama
SkryťZatvoriť reklamu