reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Sýkora

Ivan Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  144
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mierne unavený, ale vcelku optimistický päťdesiatnik (už?!), ktorý má rád prírodu, šport, čokoládu-najnovšie aj power kávu, modrú farbu a číslo 4 a riadi sa životným krédom "Rozhodujúci je človek". A ktorý si kladie otázku ži-jem(e) zdravo? Zoznam autorových rubrík:  ži-jeme zdravoBerkat - pomocfotoreportážcesty/necestyvýplody strapatej hlavyo behu a inom športovaníPozorovania a minipríbehyrozhovorystarinky

reklama

Pozorovania a minipríbehy

Zachráňme zdravú nemocnicu

Ivan Sýkora

Zachráňme zdravú nemocnicu

Bývam na dedine, preto občas počúvam hlásenie obecného rozhlasu. Vcelku to mám rád, patrí to ku koloritu. „Do našej obce zavítal súkromný podnikateľ....", pred najčastejším hlásením podobného typu váš sluch upúta rezká hudba, ktorá často vyvoláva pocit návratu do socializmu. Lebo prekvapujúco ovláda slovenský éter na vidieku okrem klasických ľudoviek aj český Zlatý Slavík Michal David a jeho viac ako dvadsaťročné hity! Ale nie o tom som chcel. Sobotné doobedie zaznela z nášho rozhlasu okrem pozvánky na poobedný futbalový dedinský šláger aj oveľa vážnejšia výzva: Zachráňme nemocnicu Bojnice!

  • 26. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 225x
  • 7
Prezident na (hokejovej) scéne

Ivan Sýkora

Prezident na (hokejovej) scéne

Opäť jedna úvaha nad Hríbovou Lampou, tento krát o hokeji. Ale trošku inak, akoby ste čakali. Zaujal ma jeden jediný konkrétny fanúšik, športovec telom a dušou, ozaj mimoriadny prípad. Navyše medzi nás zostúpil z hradného vrchu, vyzliekol kombinézu pretekára do vrchu a napriek teplej jari si dal na krk šál s nápisom „Slovensko do toho". Uhádli ste, niet pochýb o kom je reč. Dámy a páni, na scénu vstupuje „náš" prezident.

  • 1. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 664x
  • 7
Plesnivý chlebík

Ivan Sýkora

Plesnivý chlebík

Máme po voľbách. Priniesli mi radosť. Najznámejší podnikový právnik z Nemšovej dovalcoval svoj príbeh od Zlatej Idky cez Kolibu až k Elektre. Áno, pochopili ste správne. Reč je o „zakladateľovi" štátu, „otcovi národa" Vladimírovi M., čo kedysi rečnil o švajčiarskom Slovensku. Tento muž, či starší pán sa pred voľbami objavil na bilboardoch napr. obklopený mladými ľuďmi a s notebookom na kolenách, primerane vyretušovaný. To by bolo v poriadku. Ale to, kde som ho objavil pri povodňových cestách po východnom Slovensku, stojí za to!

  • 19. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 876x
  • 23
Úsmev ako dar - koncert v Prievidzi.

Ivan Sýkora

Úsmev ako dar - koncert v Prievidzi.

Úsmev ako dar! Skúsme sa spoločne zamyslieť nad významom tých troch slov. Aj formou návratu na „najmilší koncert roka", ktorý sa konal v prievidzskom Dome kultúry v sobotu 25.apríla. Spoločnosť priateľov detí z detských domovov ho organizuje už veľmi dlho :-) . U nás v PD to bol ôsmy ročník, ale celkové začiatky siahajú do hlbokej totality, kedy v roku 1982 „šoféri STV založili" tento koncert. Viac informácií nájdete na webe. Nemohol som nepodčiarknuť to spojenie "šoféri STV založili", lebo vypovedá o mnohom. Že „komančov" by také niečo ani nenapadlo a hlavne, že na začiatku všetkého boli obyčajní ľudia zdola, ktorí mali a majú srdce na správnom mieste. A keď sa to srdce ešte usmieva, tak to nemá chybu.

  • 9. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 702x
  • 4
Hudobný víkend – časť I, Plíhal v Žiari.

Ivan Sýkora

Hudobný víkend – časť I, Plíhal v Žiari.

Niekedy sa to v živote zomelie tak, že aj mesiac dva si nezájdem na žiadnu živú kultúru, ale potom príde víkend ako tento a užijem si dva koncerty a jeden festival behom 24 hodín! Takže najprv v piatok večer Plíhalov recitál v kinosále Mestského kultúrneho centra v Žiari nad Hronom, potom v sobotu poobede „najmilší koncert roka" Úsmev ako dar v našom prievidzskom kulturáku a prirodzeným vrcholom novovzniknutý festival pod názvom Aprílové fúzie s Dánom Bártom a jeho Illustratosphere. Ak máte záujem, pozrieme sa na jednotlivé koncerty bližšie. Povedané ústami prvého menovaného: „Takhle nějak, to bylo...."

  • 26. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 118x
  • 2
reklama
Nie je smrť ako smrť.

Ivan Sýkora

Nie je smrť ako smrť.

Asi budete súhlasiť s tvrdením, že každý si zaslúži takú smrť, aký život žil. Bežne človek na „TO“ nemyslí, ale povedané slovami umelca: „Tým, že sme sa narodili, sme odsúdení aj na smrť“. A tak je dobré mať v sebe uložené akési memento, aby sme ten svoj krátky okamih, aký ľudský život predstavuje v nekonečne vesmíru, nepremárnili. Lebo smrť je istá, tá si počká. Jedinú výnimku predstavuje Chuck Norris, ktorý je síce už 2 roky mŕtvy, ale Smrť sa mu to bojí povedať.

  • 17. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 539x
  • 7
Čakanie na zázrak

Ivan Sýkora

Čakanie na zázrak

Nedávno sme mali v predajni krádež. Kolega prichytil malých chlapcov ako si berú do vrecka tovar. Jedného z nich som zastavil, malý žiačik s obrovským školským ruksakom na chrbte. Nebol som úplne dôsledný, tak jeho kamaráti ušli. Ešte pred chvíľou sa všetci veselo smiali, kým my sme obsluhovali ostatných zákazníkov. Ale do cesty som sa postavil len jednému z nich. Chytil som malého zlodeja.

  • 11. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 905x
  • 0
Drozd, fúrik a ja

Ivan Sýkora

Drozd, fúrik a ja

Opatrne som sa blížil k nemu. Nasadil som si rukavice a ako to už v živote býva, zozadu som ho chcel prekvapiť. Ale nenašiel som odvahu, bol som zbabelý, chytiť živého vtáka do rúk. „Ako je možné, že neodletí“, čudoval som sa v duchu. Ďalšia príhoda s drozdom v okolí nášho domu je tu!

  • 13. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 179x
  • 0
Drozd,krík a ja

Ivan Sýkora

Drozd,krík a ja

Rád sa pozerám z nášho kuchynského okna do záhrady. Aj toť nedávno, opriem sa o parapet okna, zozadu hreje teplo „rodinného krbu“ a ja kukám na jesennú záhradu, čo sa tam deje. Zdanlivo nič. Prázdne opadané stromy, porýľovaný kus zeme a studený vietor, ktorý sa hrá s pestrofarebnými listami popadanými na zemi a roznáša ich na správne adresy. Ale zrazu predsa len niečo mimoriadne. Na krík, čo rastie hneď pri dome, priletí čierny drozd. Je veľký asi tak ako bývajú drozdy. Tenký konárik, na ktorý pristál, sa hompáľa pod jeho váhou. Je celkom blízko, zo dva metre odo mňa. Je pekný čierny so žltým zobákom. Pozorujem, čo sa bude diať, prečo priletel. Možno tiež len sa tak pozrieť na mňa, čo robím ? Kto ho vie....

  • 27. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 394x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu